Thursday, July 22, 2010

MAJLIS SAMBUTAN HARI GURU 2010

Assalamualaikum dan salam sejahtera, bertemu lagi kita dalam laporan pada kali ini yang berkisar tentang sambutan Hari Guru peringkat IPG Kampus Kent pada 16 Julai 2010. Meskipun majlis ini diadakan agak lewat daripada tarikh yang sepatutnya, namun ianya tidak memberikan sebarang masalah kepada warga Kent untuk bersama-sama meraikan majlis yang penuh bermakna ini.

Majlis telah bermuala seawal jam 8.30pagi bertempat di Dewan Tun Datu Mustapha yang tersergam indah. Kehadiran para guru pelatih dan pensyarah-pensyarah IPG Kampus Kent memeriahkan suasana dewan. Majlis kelolaan JPP dengan kerjasama Jabatan HEP dan beberapa unit yang lain ini telah dirasmikan oleh Pengarah Kampus, YB. Puan Mary Teresa Kinajil.

Selain itu, beberapa persembahan yang menarik telah disajikan bagi memeriahkan suasana majlis. Antaranya ialah persembahan puisi daripada a guru pelatih. Tidak kurang hebatnya, muncul seorang pensyarah yang berbakat menyampaikan puisi yang telah berjaya menggegarkan seisi dewan. Persembahan koir daripada barisan para guru pelatih yang menyampaikan lagu 'Kami Guru Malaysia' juga amat mempesonakan dan mendapat perhatian daripada semua pihak.

Majlis diakhiri dengan jamuan yang disediakan oleh para guru pelatih kepada para pensyarah yang telah menyumbangkan pelbagai bakti sebagai tanda penghargaan dan hadiah kepada mereka. Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis ini dan sekalung penghargaan kepada seluruh warga pendidik IPG Kampus Kent! Jasamu akan dikenang sehingga ke hembusan nafas yang terakhir. InsyAllah..

0 comments:

Post a Comment