Thursday, July 22, 2010

MAJLIS SALAM MESRA BERSAMA PENGARAH BPG

Pada 6 Julai 2010 bersamaan hari Selasa, IPG Kampus Kent telah menerima kunjungan mesra daripada Pengarah BPG, bertempat di dewan Tun Datu Mustapha,IPG Kampus Kent. Ketibaan Tuan Pengarah disambut mesra oleh pengarah kampus, timbalan pengarah dan ketua-ketua jabatan serta beberapa orang pensyarah yang terlibat. Majlis ini dikelolakan oleh Jawatankuasa Perwakilan Pelajar dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Pelajar.

Kunjungan mesra daripada Pengarah BPG ini bertujuan untuk memberikan dorongan dan amanat kepada seluruh pelajar ambilan baru Jun 2010 yang berjaya menempatkan diri dalam alam perguruan. Dalam ucapannya, beliau menegaskan beberapa etika penting bagi melayakkan seseorang itu menjadi guru yang cemerlang dan berkualiti. Tugas guru bukan sahaja mengajar malah mendidik seseorang pelajar itu dengan bersungguh-sungguh dalam pelbagai aspek. Kejayaan mendidik pelajar merupakan komponen penting bagi sesebuah institusi untuk melahirkan pelajar yang seimbang dari aspek jasmani dan rohani.


Majlis berakhir dengan nyanyian lagu negaraku dan jamuan ringkas bagi Tuan Pengarah serta para pensyarah yang terlibat. Pihak JPP ingin merakamkan sekalung penghargaan kepada YB Tuan Pengarah BPG kerana sudi mengadakan kunjungan mesra di kampus ini. Sekalung tahniah juga diucapkan kepada semua pihak yang bekerjasama dalam menjayakan majlis ini.

0 comments:

Post a Comment