Wednesday, May 12, 2010

Pelancaran Kempen 3S dan Program Diskusi Slot Akhbar

Syukur alhamdulillah, pada 3 Mei 2010, bersamaan hari Isnin yang lalu, Perhimpunan Bersama Pengarah telah berjaya dilaksanakan. Perhimpuanan ini dihadiri oleh Timbalan Pengarah IPG Kampus Kent, Encik Romli bin Darus, pensyarah-pensyarah kampus seterusnya para guru pelatih di institut ini. Perhimpunan yang bertemakan 'Budi Bahasa Budaya Kita' ini menerapkan pelbagai nilai-nilai murni yang wajar dijadikan sebagai amalan harian setiap individu.

Di kesempatan ini juga, barisan exco JPP dengan kerjasama JHEP serta pihak pelaksana perhimpunan telah melancarkan Kempen 3S dan Diskusi Slot Akhbar yang telah dirasmikan dengan jayanya oleh Timbalan Pengarah Kampus. Kempen 3 S yang membawa maksud SENYUM, SAPA dan SALAM merupakan satu budaya yang ingin dihidupkan kembali memandangkan budaya ini semakin pupus dalam kalangan setiap individu warga Kent hasil cetusan idea daripada Exco Kesenian dan Kebudayaan. Program Diskusi Slot Akhbar pula merupakan satu ruangan perbincangan yang dilancarkan di dalam blog JPP berkenaan isu-isu semasa dalam dan luar negara yang dikelolakan oleh Exco Pendidikan dan Akademik berikutan budaya pelajar IPT yang semakin kurang membaca akhbar. Sehubungan dengan itu, slot ini diharapakan mampu menjadi sebuah ruangan perbincangan formal untuk berkongsi cetusan idea-idea yang kritis dan kreatif dalam usaha menangani pelbagai isu semasa yang berlaku.

Perhimpunan ini tamat pada jam 12.30 tengahari yang diakhiri dengan nyanyian lagu Negaraku. Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan perhimpunan rasmi ini.

0 comments:

Post a Comment