Monday, April 19, 2010

Laporan Sesi Dialog Bersama JPP

Pada 30 haribulan Mac 2010 bersamaan dengan hari selasa, Exco Pendidikan dan Akademik telah mengadakan Mesyuarat Bersama Majlis Tertinggi Jawatankuasa Perwakilan Pelajar serta Ketua Unit Dan Penolong Ketua Unit bagi setiap opsyen di institut Pendidikan Kent. Mesyuarat ini telah diadakan tepat pada pukul 8.30 malam di Dewan Hone yang dihadiri seramai 37 orang .

Tujuan mesyuarat ini diadakan adalah untuk membincangkan masalah yang berlaku di dalam kelas masing-masing yang sukar hendak ditangani. Selain itu, mesyuarat ini diadakan untuk mendengar suara daripada setiap Ketua Unit berkenaan masalah yang dihadapi sepanjang pembelajaran yang berlangsung bagi mempermudahkan pihak kami mengatur langkah yang efisien untuk mengatasinya. Mesyuarat ini juga sekaligus mampu mengeratkan hubungan silaturrahim di antara Majlis tertinggi perwakilan pelajar,exco pendidikan dan akademik serta semua Ketua Unit dan Penolong Ketua Unit di kampus Kent ini.

Mesyuarat dimulakan dengan pembacaan doa oleh Mohd Noor Syazwan Japlus bagi memberkati majlis pada malam tersebut. Seterusnya mesyuarat diserikan dengan ucapan pembukaan daripada Yang Di Pertua Muhd Faiz bin Abdul Razak bagi menyampaikan kata alu-aluan untuk menerangkan dengan lebih lanjut mengenai bidang tugas JPP dan hak sebagai guru pelatih.Laporan bagi kelas masing-masing dimulakan setelah selesai ucapan pembukaan daripada YDP.

Antara kelas-kelas yang terlibat dalam mesyuarat ini adalah seperti yang berikut :

i. KPLI ambilan Januari 2010

ii. PISMP Pendidikan Seni Visual 2007

iii. PISMP BAHASA ARAB 2007

iv. PISMP Pendidikan Jasmani 2008

v. PISMP Prasekolah 2008

vi. PISMP Sains 2009

vii. PISMP Matematik 2009

viii. PISMP Pemulihan 2009

ix. PISMP Pemulihan 2010

x. PISMP Bahasa Melayu 2010

xi. PPISMP Kajian Sosial 2009

xii. PPISMP Bahasa Melayu 2009

xiii. PPISMP TeSL 2009

xiv. PPISMP Sains 2009

xv. PPISMP Pengajian Agama Islam 2009

xvi. PPISMP Pendidikan Jasmani 2009

Setelah pembentangan laporan bagi setiap kelas,majlis diserahkan kepada Majlis Tertinggi jawatankuasa Perwakilan pelajar untuk menyatakan respon terhadap isu yang dibangkitkan .Dengan berakhirnya ucapan daripada YDP,maka majlis bersurai. Ucapan terima kasih kepada semua pihak yang sudi hadir dalam menjayakan mesyuarat ini.

0 comments:

Post a Comment